Zwroty i reklamacje

Zwroty i reklamacje

Jak poprawić błędnie wystawiony paragon lub przyjąć zwrot

 

Błędnie wystawiony paragon (oczywista pomyłka)

 

Gdy popełnisz oczywistą pomyłkę, np. popełnisz tzw. czeski błąd i nabijesz np. zamiast 50.99 zł 5099 zł lub wpiszesz za dużą ilość towaru podczas wystawianiu paragonu a już nie możesz go anulować wtedy należy wykonać korektę oczywistej pomyłki. Powinieneś to zrobić w następujący sposób:

1. Wystawić kolejny paragon z właściwymi danymi.

  1. Dodać błędny paragon do ewidencji oczywistych pomyłek. W praktyce ewidencje powinno prowadzić się odrębnie do każdej kasy. Musi ona zawierać następujące dane:
    • numer porządkowy pomyłki,
    • datę wystawienia błędnego paragonu,
    • numer paragonu,
    • błędnie zewidencjonowaną sprzedaż (podaje się wartość sprzedaży brutto) i należny od niej podatek VAT – te dane wpisuje się na podstawie błędnie wystawionego paragonu,
    • opis okoliczności, w których powstała pomyłka (opis pomyłki – np. wprowadzoną błędną cenę, wprowadzoną za dużą ilość towaru).
  2. Rozliczasz podatek zachowując błędny paragon.

 

Przyjmowanie zwrotu

 

Jako zwrot kwalifikujemy każdy towar zwrócony przez klienta końcowego na magazyn oraz towar który został zapakowany do wydania w przypadku którego Zleceniodawca zrezygnował z wydania.

 

Podczas przyjmowania zwrotu, gdy następstwem jest zwrot należności (zarówno w przypadku całości jak i części kwoty) należy obligatoryjnie sporządzić protokół zwrotu towaru. Na powyżej wspomnianym protokole muszą znajdować się następujące elementy:

  • data sprzedaży
  • nazwa towaru lub usługi, tak aby urząd skarbowy mógł jednoznacznie zidentyfikować dany towar
  • wartość towaru brutto oraz wartość podatku należnego jeśli zwrot dotyczy całej kwoty sprzedaży
  • dokument potwierdzający sprzedaż oraz jego numer
  • protokół przyjęcia zwrotu lub reklamacji z podpisami sprzedawcy oraz klienta
  • numer danego protokołu
  • dane dotyczące stron transakcji
  • informacja dotycząca przyczyny zwrotu
  • datę przyjęcia towaru lub wyznaczony termin na zwrot

 

Forma protokołu nie została wskazana przez prawodawcę ani urzędy skarbowe w związku z tym nie ma ścisłych wymagań co do formy, najczęściej stosowaną formą protokołu jest protokół w formie papierowej. Niestety w sklepach zajmujących się sprzedażą wysyłkową stworzenie protokołu w formie papierowej wydaje się trudne lub wręcz niemożliwe ze względu na konieczność podpisu obu stron. W związku z powyższym dopuszcza się posłużenie skanem lub wersją elektroniczną protokołu zwrotu towaru.

 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl