ELZAB ONLINE K10 FAQ

ELZAB ONLINE K10 FAQ

ELZAB ONLINE K10 FAQ

P: Chciałem zamówić karty telemetryczne do komunikacji po GPRS. Jaki pakiet powinienem zamówić?

O: Całkowita ilość danych zależy od tego, czy MF zażąda wysyłki paragonów. Na razie kasy fiskalizowne otrzymują harmonogram: ALL/7200/1800 – oznacza to, że wysyłają WSZYSTKIE dokumenty co 2 godziny i pytają o rozkazy co 30 minut. Największe ilości danych pochodzą z paragonów. Paragon 10 pozycyjny z nagłówkiem „waży” w transmisji średnio 4 KB. W oparciu o wagę paragonu można wyliczyć typowe zapotrzebowanie na pakiet transmisji. Inne operacje jak nawiązywanie połączenia, inne wydruki, itp. nie muszą być brane pod uwagę do szacowania gdyż kasa jednak głównie generuje paragonu a nie wydruki niefiskalne.

Przykładowa kalkulacja:

- 200 paragonów@10pozycyjnych /dzień = 800KB / dzień = ~20MB/miesiąc

- do każdego paragonu wydruk niefiskalny 40 linii(każdy waży również 4KB) np. płatności kartą = ~20MB/m-c

Zatem mamy miesięcznie < 50MB dla małego sklepu.

 

P: Jaką kartę SIM użyć do kasy z modemem GPRS

O: Karta SIM musi być w standardzie micro SIM oraz co bardzo ważne musi obsługiwać połączenie w standardzie GPRS czyli 2.5G. Zdarzają się na rynku karty które nie obsługują GPRS (2.5G). W tej chwili wiemy o jednym operatorze który ma zablokowaną obsługę 2.5G dla części kart SIM jest nim PLAY, mówimy o nowych kartach SIM.

Przykład dla omawianej sieci Play:

 

 

Trzy karty po prawej są typu voice i działają natomiast karta po lewej stronie jest typu data i nie działa w trybie 2.5G.

Informacja powyższa jest potwierdzona przez operatora. Karty nie można rozróżnić po "plastiku", jedynie opakowanie może sugerować właściwy typ karty.

Do kas Elzab ONLINE należny używać kart typu voice lub telemetrycznych.

Stan połączenia ze stacją bazową sygnalizuje ikona na kasie i wówczas jest w kolorze białym. Każdy inny kolor to stan niepołączenia ze stacją bazową lub brak ustawień sieciowych od operatora – innymi słowy brak internetu. U większości operatorów, nową kartę należy aktywować. Aktywację należy przeprowadzić w telefonie komórkowym, czyli przed zainstalowaniem karty w modemie kasy, należy użyć karty SIM w telefonie komórkowym.


P: Nabyłem kartę SIM od Elzab od kiedy karta będzie aktywna i jaki jest limit danych na karcie?. Czy karty są parowane?

O: Karty SIM dostarczane przez Elzab będą/są aktywne od 1 lipca 2019r. Karty mają miesięczny limit danych o wielkości 1GB i działać będą przez okres 15 miesięcy. Pierwsze uruchomienie urządzenia po 1 lipca z kartą SIM Elzab spowoduje sparowanie numeru IMEI w którym karta się znajduje. Zalecamy więc montaż karty SIM w modemie z którym będzie docelowo pracował z kasą.

 

P: Z jakimi serwerami i portami komunikuje się kasa ONLINE

Kasa komunikuje się z serwerami:

  • serwer CPD (port TCP 5062)
  • serwer WebAPI (port TCP 443)
  • serwer EH1 (port TCP 443)
  • serwer EH2 (port TCP 443)
  • serwer producenta (port TCP 443)
  • serwer czasu NTP (port UDP 123)

Czy dana sieć ma odblokowane porty, można sprawdzić również z poziomu programu serwisowego Eureka od wersji 1.31

Jeżeli program Eureka podłączona jest do kasy Elzab ONLINE, program może odczytać ustawienia serwerów z kasy

W przypadku niezgodności ustawień w kasie z parametrami domyślnymi wyświetlane jest ostrzeżenie, np.

P: Mam problem z kasą K10 ONLINE, kasa nie chce połączyć się z siecią WiFi pomimo podania właściwego hasła i prawidłowej konfiguracji

O: Proszę przeprowadzić aktualizację modułu WIFI do wersji 1.7.5 - procedura aktualizacji wraz z programem do pobrania z strony elzab.


P: Podłączyłem kasę ONLINE do programu Small Business firmy Symplex, dane mają być pobierane z bufora pozycji, ale niestety brak w programie odczytu sprzedaży, co może być powodem takiego zachowania się kasy/programu?

O: Prawdopodobnie została podłączona do programu kasa niefiskalna (moduł w trybie szkoleniowym). Dane do bufora pozycji fiskalnej pobierane są z pamięci chronionej kasy, a do momentu fiskalizacji pamięć chroniona nie jest aktywna. Reasumując, aby działał bufor pozycji paragonowej należy ufiskalnić kasę ONLINE.


P: Mam kasę ONLINE gdzie komunikacja z siecią odbywa się przez WiFI, skanuje listę sieci i chce połączyć się do sieci znalezionej "NETIA HOTSPOT 2,4GHZ", pomimo wpisania prawidłowego hasła, kasa nie chce połączyć się z siecią, inne urządzenia w tym telefon łączy się poprawnie. Co może być przyczyną takiego zachowania kasy?

O: Moduł WiFi zainstalowany w kasie nie będzie w stanie połączyć się z siecią, jeżeli w nazwie rozgłaszanej sieci SSID występuje przecinek. Proszę zmienić nazwę sieci w omawianym przypadku na "NETIA HOTSPOT 24GHZ", wówczas połączenie będzie możliwe.


P: Mam kasę ONLINE gdzie komunikacja z siecią odbywa się przez WiFI, jaka może być maksymalna długość hasła oraz jakie znaki mogą występować w haśle

O: Maksymalna długość hasła dla sieci WiFi akceptowalna przez kasę to 32 znaki. Można stosować wszystkie znaki alfanumeryczne bez polskich znaków. Z pewnością jednak nie można stosować w haśle znaku przecinka ",".


P: Kasa z podłączonym modułem WiFi nie wyświetla sieci w paśmie 2,4GHz, dodatkowo numer MAC karty WIFI posiada same zera, jak rozwiązać problem?

O: Prosimy połączyć się aktualnym programem Eureka i wymusić aktualizację modułu WIFI (Serwis > Aktualizacja modułu Wifi), nawet jeżeli program poinformuje, że wersja jest aktualna.


P: Klient posiada iPhone 12 po utworzeniu z telefonu punktu dostępowego, kasa nie widzi udostępnionej sieci WiFi, co może być powodem?

O: iPhone 12 i wyższe modele posiadają obsługę hotspotu osobistego z wykorzystaniem sieci Wi-Fi 5 GHz, moduł w kasie K10 Wifi obsługuję częstotliwość sieci WiFi 2,4GHz. W związku z tym w telefonie należy wymusić pracę z WiFi 2,4GHz poprzez uruchomianie opcji Ustawieniach > Hotspot osobisty "Maksymalna kompatybilność/Maksymalna zgodność"

P: Posiadam kasę Online i chcę przenieść bazę towarową z kasy Elzab starszego typu (Mini/E, Jota/E, Alfa Max/E, Delta Max/E) do kasy Online, jak to zrobić?

O: Należy pobrać bazę ze "starej" kasy za pomocą programu serwisowego ecrserw.zip Powstały plik z bazą o nazwie towary.txt, należy skopiować do głównego katalogu programu serwisowego obsługującego kasę Online, czyli do programu Eureka eureka.zip

  • Instrukcja eksportu bazy towarowej kasy (OFFLINE/ONLINE) znajdziemy na stronie elzabu


P:Czy w kasie K10 Online można zmienić domyślne ustawienie płatności z gotówki np. na kartę?

O: Tak, we wszystkich kasach fiskalnych Online Elzab, można dokonać zmiany domyślnej formy ustawienia płatności FUNKCJE KIEROWNIKA > USTAWIENIA > USTAWIENIA PARAGONU > DOMYŚLNA PŁATNOŚĆ


P:Posiadam kasę Elzab K10 Online z budowanym modułem Wifi oraz zainstalowanym modemem GPRS na złączu EXT [K10BWE - kody 41104, 41109, 41112, 41115, 41118]. Po wejściu kasy w tryb uśpienia, a następnie jej wybudzeniu brak jest łączności z Internetem po GPRS. Kasę muszę wyłączyć i włączyć, aby połączenie było możliwe. Jak zmienić ten stan?

O: Zalecanym działaniem jest wyłączenie modułu Wifi w funkcji: FUNKCJE > FUNKCJE KIEROWNIKA > USTAWIENIA > USTAWIENIA KASY > USTAWIENIA KOMUNIKACYJNE >USTAWIENIA SPRZĘTOWE > USTAWIENIA SIECIOWE > MODUŁ WEWNĘTRZNY > USTAWIENIA WIFI - WIFI WYŁĄCZONE.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl